דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנון מוצר ועיצובו - חלק אינטגראלי מהצלחתו של המוצר בשוק 

מאת    [ 05/11/2012 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 1498 פעמים ]

השלב הראשוני, עוד לפני פרסומו שיווקו ומיתוגו של המוצר, השלב אשר למעשה מקנה למוצר את אופיו נקרא עיצוב תעשייתי. בהתאם להבנה, אשר הולכת ומתגבשת בקרב היצרנים והמשווקים, שקניית מוצר היא תהליך שכרוך בהמון רגשות מעורבים, להבדיל אלפי הבדלות מתהליך מושכל, עיצוב מוצר הפך להיות גורם מכריע להצלחתו בשוק.

היתרון המרכזי של עיצוב תעשייתי הוא ביכולת שלו לגרום למוצר כלשהו להיראות, ועל כן גם להיות, הרבה יותר נחשק, בעיניי הצרכנים, ממוצרים אחרים. בסטודיו של עיצוב מוצר העבודה מתבצעת תוך כדי שיתוף פעולה מלא מול הלקוחות השונים שמבינים את החשיבות העליונה של העיצוב ככלי שיווקי חשוב.

האם קיים הבדל בין עיצוב מוצר ובין עיצוב תעשייתי

אפשר לומר ששני תחומים אלו קשורים ומשיקים אחד לשני. השוני ביניהם נעוץ בהבדלים של מינון החשיבות המיוחסת למשתנים השונים שקובעים את העיצוב. במילים אחרות, עיצוב מוצר למעשה מתמקד ושם דגש קריטי על העלויות של המוצר ובהתאם להן תיבחר הטכנולוגיה האופטימאלית באמצעותה ניתן יהיה לייצר את המוצר.
כל עוד מדובר בעיצוב של מוצר, רוב המאמצים ינותבו לדרכים שונות, באמצעותן אפשר יהיה להוזיל את עלויות האחסון, השילוח, ההרכבה וכיוצא בזה. כמו כן תחום זה מיועד לייצור של סדרות קטנות עד מאד, וחשיבות מועטה מאד תינתן לעלות הסופית של המוצר עצמו.

עיצוב תעשייתי - החשיבות בימינו אנו

אם בעבר עיצוב תעשייתי היה מרכיב משני בתעשייה של פיתוח מוצר, כיום תחום זה הפך להיות מרכיב ראשי ואינטגראלי בתהליך של פיתוח ותכנון מוצר. נתונים רבים כגון, ההוזלה של העלויות הכרוכות בתהליכי הייצור, האצה של פיתוחים טכנולוגיים רבים והתרחבות ניכרת במספר היצרנים, גרמו לכך ששלב הפיתוח של המוצר כיום הינו שלב קריטי שישפיע באופן ישיר על הצלחתו של המוצר. בהתאם לזאת, כיום מתבצעת השקעה כספית אדירה ומחשבה מרובה בשלב הפיתוח והעיצוב של המוצר. כיום ישנה תשומת לב רבה לחווית המשתמש ועיצוב נכון של מוצר מקנה חווית משתמש גבוהה.

בנוסף, גידול משמעותי בתחרות בשוק הוביל לצמיחה בכל הנוגע לחשיבות שיש כיום לתחום של עיצוב מוצר. לאחרונה לא ניתן להבחין בתחום אשר יש בו מונופול על מוצר כזה או אחר. מה שמגדיל את התחרות בשוק כיום הוא ריבוי של החברות, דבר אשר מגדיל את הצורך ביתרון תחרותי, מה שמקנה חשיבות מרכזית לתחום של עיצוב תעשייתי אשר בכוחו להקנות יתרום זה.

כיום אפשר לומר בבטחה שהמהפכנות והחדשנות של מוצר כלשהוא איננה נובעת מחידושים טכנולוגיים אלא מהאופן בו הוא עוצב ותוכנן תוך כדי מחשבה והשקעה מרובה.

Quattro-d היא חברת עיצוב תעשייתי המסוגלת לתת מענה בקשת רחבה של תחומים. ממוצרים מורכבים בהייטק ומכשור רפואי ועד למוצרי הצריכה השכיחים ביותר.


לפרטים נוספים: http://www.quattro-d.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב